Viesojoties ievērotās atšķirības.
Spānijā mācību
procesā saziņa notika ļoti emocionāli, paši cilvēki bija skaļi un ekstraverti. Latviešiem
skolas vide likās nedaudz haotiska, taču
tajā pašā laikā mierīga, bez stresa. Neizskatījās, ka kāds par kaut ko uztrauktos.
Skolas noteikumi
aizliedz ienest un izmantot telefonus skolā. Jauniešiem, kuri nav sasnieguši 16
gadu vecumu, nav atļauts iziet no skolas teritorijas. Skolā nav video
novērošana kameras. Gaiteņi un klases ir ļoti krāsaini, klasēs ir logi uz
gaiteņiem.
Las Rozas
vidusskolā nelieto PowerPoint programmu. Tas
ietekmē prezentāciju veidošanas kvalitāti. Spāņu skolēni tās veidoja papīra
formātā. Spānijas skolā uzdevumi mācību stundās un projektu darbi latviešiem
šķita vienkāršāki, vieglāki nekā Latvijā. Mūsu ģimnāzijā mācību kabineti ir
tehniski labāk aprīkoti. Latvijā ir labāka interneta kvalitāte.
Nedaudz atšķīrās
domāšana un laika plānošana. Latvieši visu dara steidzīgi un ļoti punktuāli,
bet spāņi šķita mierīgāki, viņi nepārslogoja sevi.
Pārsteidzošs bija spāņu
dzīves ritms - īsākas darba dienas, cita iekšējā mācību sistēma un vēlās
pusdienas, kā arī vakariņu laiks no 21:00 līdz 23:00.
Spāņi ļoti
aizrautīgi gatavo ēst, ar mūziku. To pārsvarā darīja vīrieši. Interesanti bija
tas, ka spāņi viens otru pie galda negaida, tie sāk un beidz ēst tad, kad tie
vēlas. Viņi daudz izmanto eļļu, piemēram, arī sviesta vietā, jūras veltes un
tomātu mērci. Ēdieni bija garšīgi, bet ļoti neierasti.
Vai ir lietas ko vajadzētu ieviest mūsu ģimnāzijā
Krists Aizups
uzskata, ka mūsu skolas vide ir patiešām ļoti pozitīva un jauka, un neprasa
nekādas pārmaiņas skolā.
Rihards Kārkliņš,
salīdzinot abas skolas, izvēlētos mācīties ģimnāzijā Alūksnē. Viņš to pamato ar
iespēju kārtīgāk pievērsties mācību darbam, kvalitatīvākām tehnoloģijām,
internetu, pieejamajām Microsoft Office lietotnēm -Word, PowerPoint, Excel.
Rihards novērtē
labās puses Spānijas skolā. Mācību stundas notiek divās valodās, bieži vien - angļu
valodā. Lielai daļai skolēnu un darbinieku ir ļoti labas angļu valodas prasmes.
Komunikāciju starp studentiem veicina aizliegums skolā neizmantot mobilos
telefonus.
Sabīne
Līdaciņa atzīst, ka mūsu skolas sistēma
un mācību norise ir laba. Tā gan reizēm sagādā pārāk lielu stresu un nelielu
pārslodzi, taču, lai ko iemācītos un gūtu labus rezultātus ir jāiegulda darbs. Viņas
uzmanību piesaistīja mācību procesā gatavotie telpiskie modeļi, piemēram, auga
šūna ar tās sastāvdaļām. Šādu praktisko darbu iekļaušana mācību procesā palīdzētu
vairāk izprast uzbūvi, funkcijas un konkrēto elementu nozīmi, kā arī vienkārši
vieglāk būtu iemācīties un iegaumēt informāciju.
Atziņas
Jaunieši atzīst,
ka pilnveidoja angļu valodas lietošanas prasmes, iemācījās dažas frāzes spāņu
valodā.
Projekta
dalībnieki ieguva jaunas zināšanas par augu daudzveidību Spānijā un
atšķirīgajiem augšanas apstākļiem Spānijas klimatā. Atzinīgi novērtēja Spānijas
iedzīvotāju rūpes par savu apkārtējo vidi, iekopto dārzu un to, ka viņiem rūp
dabas aizsardzība tikpat ļoti, cik mums.
Projekta
dalībnieki ieguva jaunus draugus, guva priekšstatu par spāņu tradīcijām un kultūras
vērtībām. Iemācījās novērtēt situāciju un priekšrocības kādas ir Latvijā.