
Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001
“STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei”

Eiropas Sociālā fonda Plus projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietvaros uzņēmumā “Siguldas saldējums” 5.e un 6.f klašu skolēni tehnoloģiju jomas nodarbībā “Saldējuma gatavošanas tehnoloģija – no receptes līdz gala produktam” iepazina saldējuma izcelsmi, tā 5000 gadu vēsturi un mūsdienu gatavošanas veidus.
5.e un 6.f klašu mācību ekskursija kopā ar skolotājām G. Epneri un L. Medisu (14.10.2025.).
Grupās analizēja sastāvdaļas: pētīja saldējumu iepakojumus, atlasīja “veselīgos saldējumus” un diskutēja par vēlamajām un nevēlamajām piedevām. Izpētot recepti, vēroja saldējuma gatavošanas praktisko procesu.
6. un 7. oktobrī 7., 8., 9. klašu skolēni piedalījās SIA “Evo Group ”profesionāļu vadītajās nodarbībās "Digitālā nākotne VR vidē: no pieredzes līdz profesijai".
7. – 9. klašu skolēni virtuālajā vidē aizrautīgi pētīja muzeju ar Class VR virtuālās realitātes brillēm, veidoja trasi roboautomobīlim.
Jauno tehnoloģiju iepazīšana skolēnos radīja interesi par zinātni, tika uzdoti jautājumi. Interaktīvie uzdevumi, praktiskie uzdevumi tika veikti grupās, kas savukārt skolēnos attīstīja prasmi sadarboties.
29. oktobrī 9.b klase devās uz Roboskolu Siguldā, kur skolēniem STEM projekta ietvaros notika nodarbība “Pitagora kods: no teorijas līdz robotam”.
Nodarbības laikā 9. klases skolēni aizraujošā un interaktīvā veidā atkārtoja zināšanas par Pitagora teorēmu. Ar 3D brillēm viņi devās virtuālā ceļojumā, lai iepazītu Pitagora dzīves vietu un laikmetu, kā arī noskaidrotu, kas ir Pitagora trijstūri. Iegūtās zināšanas tika nostiprinātas, piedaloties viktorīnā.
Otrajā nodarbības daļā skolēni pārgāja no teorijas uz praktisku pielietojumu — programmējot robotu tā, lai tas pārvietojoties izveidotu taisnleņķa trijstūri, izmantojot Pitagora teorēmu. Šī nodarbība apvienoja matemātiku, tehnoloģijas un radošo domāšanu, piedāvājot skolēniem izcilu mācīšanās pieredzi.